2024/02/17

Jari Saario elävänä — Vene- 2024 messuilla

Merisoutuvene, soutuveneen vähän hapettunut hankain. IHmisiä juttelemassa Jari Saarion kanssa. Kaksi selfietä, ennen ja jälkeen soudun. 20 kilon ero.

Oli hauska tavata Jari Saario elävänä.

Vene, jolla on menty Atlantin yli — Vene- 2024 messuilla

Pinkki tuulilasivene, Tohatsun moottori samaan sävyyn. Pakettihinta 23 870 €

Atlantin yli seikkailu tehtiin Psykopaatti-nimisellä Marinolla.

Marino Oy >>> 


Melojille laitureita kaupungin rannoille — Vene- 2024 messuilla

Melojille laitureita kaupungin rannoille — Vene- 2024 messuilla

Laituroin puupintaa ja ylös nostetut teräskaiteiset uimaportaat. yleiskuva osastosta, A-Laituri -teippaus osaston lattiassa etualalla.

Miksi seurat eivät hommaisi kaupungin tuella laitureita sinne tänne melojien rantautua vaikka pullakahville? Jos kiinnostaa, niin Off Road Paddler voi alkaa puuhamieheksi.

A-Laiturit >>>  


Seikkailupulleroita — Vene- 2024 messuilla

Seikkailupulleroita — Vene- 2024 messuilla

Pakraft -kanootteja kokeilualtaa reunalla ja osastolla. Musta/ sinikeltaisia, Melomon ja Kairacrossin tarrat.
 Melomo
Pakrafteja kokeiltavana ja kaupan >>>
Kaira Cross >>>

Jututin merivartijoita — Vene- 2024 messuilla

Merivartioston helokopteri, kaksi henkilöä roikkuu vaijerissa. Toinen kuva poliisin vesiskootteri, jossa näkyy mm. GoPro -kamera.

 

 

Oli mielenkiintoinen keskustelu 
Suomenlahden merivartioston tiskillä.
- pelastettaessa vinssaamalla, mukana on aina avustaja
- nykyisissä helikoptereissa on kaksi vinssiä ja niissä jopa vaihteet nopeuttamaan nostoja
- kesällä tavoite tulla paikalle on tunti, talvella voi mennä kolmekin tuntia
"Jos on huono keli, eikä ole pakko mennä, niin älä lähde."

2024/02/14

Messukonkari voimissaan — Vene- 2024 messuilla

Kajakkeja ja avokanootteja telineissä, lisäksi vino pino pakrafteja. Welhonpesän maskotti, teddykarhu istuu kajakin keulalla.

Kuvaa klikkaamalla näet sen Google-kuvissa suurempana.
Tämä on vasta kokeilu. Kerro, jos toimii.

Kosketa puuta — Vene- 2024 messuilla

Kolme kuvaa, mies kyykyssä lattialla, puupurjevene keulan suunnasta, parrasdetalji ja Nordic Craftin kilpi lattialla.
Minulla on lukkarinrakkautta puuveneisiin. Purjehdin useamman vuoden 1938 Öjassa valmistuneella mahonkipurjeveneellä, jonka määritelmä oli "Långfärdsbåt med hjälpmotor" No, minut se vei muun muassa Lontooseen. Veneeni oli  Nautorin Swanien isoisä. Tinkimätöntä viimeistelyä ja uskomatonta merikelpoisuutta.

Nämä Nordic Craftin veneet ovat samaa luokkaa valmistamisen tarkkuudessa ja huolellisessa yksityiskohtien viimeistelyssä. Ei näistä voi pahaa sanaa sanoa.

Hieno nähdä upeaa käsityötä tavoitettavilla hinnoilla.

Klikkaamalla kuvaa näet sen Google-kuvissa suurempana.
Tämä on vasta kokeilu. Kerro, jos toimii.

Puuvenekeskuksen yhteisosasto.
Nordic Craftin Mats Vuorenjuuri viimeistelee osastoa.
Puuveneveistäjät >>> 
Nordic Craft >>> 
 
Kolme kuvaa kanootista, joka näyttää laudoista tehdyltä. Yksi kuva, jossa näkyy laminaattipuristeen 3-kerros rakenne.
Tämä kanootti pysäytti. Vendian puristemateriaali on kiinnostava tuote. Se on kevyt ja jäykkä, mutta puutuntuma on aito ja pehmeä verrattuna vaneriin.  
 
Meloja minussa on hieman kriittinen. Kanootti on minu makuuni venemäinen. Siinä on liikaa volyymia osaajalle, aloittelijalle se on ehkä juuri passeli. Keula- ja peräkannet voisivat olla kevyempiä, samoin parras. Pleissattu keulalenkki tekee vaikutuksen, se vie mielen suoraan kalevalaiseen maailmaan.
 
Kaikesta huolimatta, jos osallistut Vendian kurssille ja sen jälkeen melot itse tekemälläsi kanootilla, niin minun haikailut jostain yksityiskohdista eivät merkitse mitään. Koitan päästä koemelomaan.
 
Klikkaamalla kuvaa näet sen Google-kuvissa suurempana.
Tämä on vasta kokeilu. Kerro, jos toimii.

Vendian puristemateriaalista tehty kanootti.


Kuivia pukuja — Vene- 2024 messuilla

Kuivapukuja mallinukkien päällä, punaisia, harmaita, mustia ja vihertäviä pukuja. Yleiskuva messuosastolta.