2024/03/23

Hakemisto - Index - Kanootteja.

Tässä on hakemisto kirjoituksiin, jotka liittyvät kanootteihin.
Minulla on ollut omia kanootteja 21 kpl ja jokaisella
olen melonut sadoista tuhansiin kilometreihin. Tarinoita riittää.
Kuvat ja otsikot >>> toimivat linkkeinä.


Kanootin valinta 
>>>
Jos hyvä kanootti maksaa tonnin,
miksi siitä pitäisi maksaa kolme tonnia?
Tai kuusi?


Kanootin varustelu 
>>>

Kanoottia kannattaa tuunata.
Kanootti ei ole valmis, kun sen kaupasta hakee.

 



Kanoottien sprinttitesti >>>

Haimme Welhonpesästä joukon hyvin eri tyyppisiä ja -hintaisia kanootteja, joita halusimme vertailla keskenään. Kaksikoita ja yksiköitä pitkin hintahaitaria. 


Northstar kanootit munaskuita myöten. >>>

Minulla on ollut useita Northstarin - entisen Bellin kanootteja. Olen ollut niihin tyytyväinen ja siksi tein tämän kirjoituksen.

Minulla on ollut hyvä onni olla mukana uuden kanootin synnyssä. Eikä mikä tahansa kanootti. Kanootti on ensimmäinen suomalainen sarjavalmistukseen suunniteltu yksin melottava avokanootti, lyhyesti C1.

I was lucky to be part of a birth of a new canoe. And not just any canoe. This is the first ever production model C1 canoe made in Finland.

Tyynessä sireenin tuoksuisessa illassa,
viereeni liukuu nainen vihreässä kajakissa.
– Onks toi sun vaimon kanootti?.


Welhonpesän Kolibri vastaa hyvin pitkälle toiveitani, nyt vertaan Trilliumia Kolibriin. Trillium on vähän kalliimpi, saako siitä rahalle vastinetta?

Olin menossa Marjaniemen melojien Pääkaupunkimelontaan. Se olisi tietysti oiva tilaisuus koemelontaan. Vartiosaaren kierto, tuuli 13 m/s puuskat 17 m/s.

”Tuosta pitäisi tehdä kaksikko” >>>

Mietin jo, kuinka Holmin Ari sahaa Kolibrin muotin palasiksi ja virittelee lisäpaloja hienon muodon jatkeeksi. Onneksi näin ei käynyt. Syntyi kokonaan uusi kanootti.


Koemeloin perhekanootin. >>>

Jos Onassiksella olisi ollut kanootti,
niin se olisi ollut tämä.

Frelsissä on jotain ikiaikaista tunnelmaa. Olen itse hakenut kanooteissani nopeutta, keveyttä ja helppokulkuisuutta. Frelsi rauhoitti minut ymmärtämään, että on muunkinlaista melontaa.

 

 

 

 

 Linkki Yksilapaisia -hakemistoon. Klikkaa kuvaa tai tekstiä >>>

Linkki melatarinoiden hakemistoon >>>

Korppi-tunnus ja sen alla Off Road Paddler, Paddler punaisella ja sen alla teksti Sinne päin.